موکت

۳ بازديد

موکت تایل چیست؟

موکت تایل یا موکت پازلی یا موکت مدولار یکی از پرطرفدارترین انواع موکت برای مصارف تجاری هتل و اداره جات است. شاید برایتان جالب باشد، که بدانید کلمه "موکت" از یک واژه فرانسوی به نام فرش گرفته شده است. در ذهن ایرانی‌ها، موکت یادآور کفپوش‌های بافته یا نبافته‌ای است که به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود. بعد از آنکه موکت‌ها از حالت خودمانی خانه‌ها و روی کاشی‌های سرد و بی روح خانه، به محل‌های پررفت و آمد مانند محل کار، نمایشگاه، کتابخانه و بسیاری از مکان‌های دیگر راه پیدا کرد، برای طراحان تبدیل به یک ابزاری جهت ایجاد خلاقیت در فضا شد. از بین انواع موکت‌ها، به بررسی یکی از موکت‌هایی به نام موکت تایل (Carpet Tile) پرداختیم که با نام مدولار نیز مشهور است. با استفاده از این موکت، جایگزینی جدید برای موکت‌های رولی در ابعاد مختلف پدید آمد که می‌توانید به صورت تایل‌های مربع و جدا از هم، کنار هم قرار دهید. علاوه بر مربع، اشکال دیگری مثل مستطیل، مثلث، شش گوشه و اشکال خاص دیگری دارد که جلوه زیباتر و شیک‌تری به محیط می‌بخشد و می‌توانید مطابق با نوع کاربری‌تان، از آن‌ها استفاده کرده و فضاهای منحصر به فردی خلق کنید.

مزایای خرید موکت تایل چیست؟

در صورتی که یک طراح یا دکوراتیو هستید، می‌توانید با خلاقیت خود، موکت پازلی را به کار بگیرید. مثلا با قرار دادن طرح‌های مختلف چیدمان منحصر به فردی خلق کنید و یا یک مسیر عبوری را نشان دهید. بسته به سلیقه‌تان می‌توانید انواع مختلف موکت تایل را در کنار هم قرار دهید. در فضاهای پر رفت و آمد که صدای کفش‌ و قدم‌ها نوعی آلودگی صوتی محسوب می‌شود، می‌توانید با قرار دادن موکت در این فضاها، علاوه بر ایجاد یک دکور شیک و منحصر به فرد، از ایجاد سر و صدای اضافی جلوگیری کنید.

به طور کلی خرید موکت تایل در محل های پر رفت و آمد مانند فضاهای اداری با تردد بالا، راهروهای اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، هتل ها و سالن های کنفرانس از کاربرد تایل موکت است. از مزایای استفاده از موکت تایل نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت ایجاد مشکل به دلیل مرور زمان، نیازی به تعویض مساحت زیادی از موکت نبوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.
  • در صورت سوختن، آلوده شدن و کثیفی، قطعه مورد نظر به راحتی قابل شستشو و یا تعویض است.
  • نصب این مدل موکت نیاز به زمان بسیار طولانی و تعطیلی فضا ندارد. اجرای طرح های مختلف موکت تایلی بر روی کف ساختمان های مسکونی، حمل و نقل آسان به دلیل سایز کوچک، نصب و نگهداری آسان موکت تایل از عوامل دیگر محبوبیت این نوع از کفپوش های مدرن است.
  • کنترل دما و بهره‌وری انرژی از مزیت دیگر استفاده از موکت تایل است که فضای دنجی را در هتل‌ها و هرجای دیگر ایجاد می‌کند.

قیمت موکت تایل

پارامتر قیمت موکت تایل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که با توجه به الیاف، اندازه، نوع و کیفیت موکت تایلی تعیین می‌شود. برای مثال موکت تایلی پشمی از ماندگارترین و گران‌ترین موکت‌های تایلی در بازار است که اغلب در منازل و اتاق بچه استفاده می‌شود. با این حال اگر به دنبال خرید یک موکت تایلی باکیفیت خارجی هستید، خودتان را برای پرداخت مبلغ متری 100 هزار تومان آماده کنید.

بهترین برند موکت تایل

بهترین و ماندگارترین جنس موکت تایل، جنس ابریشمی است. با این حال همین ویژگی نیز به تنهایی نمی‌تواند تمام خصوصیات یک موکت تایل خوب را در خود قرار دهد. برای خرید یک موکت تایل خوب و باکیفیت فاکتورهای زیادی تاثیرگذار است که از جمله می‌توان به مواردی همچون وزن ظاهری، بافت و روش تولید، الیاف، پیچیدگی موکت، وزن ظاهری و گارانتی آن اشاره کرد. با این خصوصیات، می‌توان یکی از بهترین موکت‌های تایلی را با برند انگلیسی ویلتون مثال زد که با کیفیت و دوام بالا، تبدیل به پرفروش‌ترین موکت تایلی در ایران شده است. در واقع ویلتون، برندی از موکت تایلی است که در آن می‌توانید شاهد تمام ویژگی‌هایی باشید که یک موکت تایلی خوب و باکیفیت خواهد داشت.

مرکز فروش موکت تایل خارجی

انتخاب موکت که به دنبال انتخاب یک خریدار معتبر اتفاق می‌افتد، تاثیر زیادی در خرید شما دارد. خرید از فروشنده‌ای که در حرفه خود متخصص است و می‌تواند علاوه بر فروش، با توجه به شرایط‌تان به شما مشاوره دهد، و پس از خرید نیز با خدمات پس از فروش همراه‌تان باشد، لذت خرید را برایتان چند برابر می‌کند. سونار فلورز، مرکز تخصصی فروش انواع کفپوش بوده و به عنوان واردکننده یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای موکت تایل، برند ویلتون انگلیس، شناخته شده است و آرامش و امنیت را به فضای شما هدیه می‌کند.

https://posterdivari.com/moquette/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.