لوله داربست دست دوم

۳ بازديد

داربست دست دوم

در ساختمان‌سازی برای کار کردن روی نمای ساختمان، از داربست‌ها استفاده می‌کنند. این داربست‌ها به افراد کمک می‌کنند تا به‌راحتی به ارتفاع‌های بالا دسترسی داشته باشند. بعد از اتمام کار، دیگر نیازی به داربست‌ها نیست و باید آن‌ها را باز کرد. لوله‌های داربست بازشده را می‌توان دوباره استفاده کرد که اصطلاحاً به آن داربست دست دوم می‌گویند.

لوله‌ داربست دست دوم ، در عملیات دیگری، یک بار و یا حتی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به دلیل این‌که داربست‌ها جزء سازه‌های موقت هستند، بعد از تمام شدن عملیات می‌توان لوله‌های آن را به‌عنوان لوله داربست دست دوم فروخت و یا برای پروژه دیگری به کار برد. اما اگر لوله‌ها آسیب‌دیده باشند، دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

لوله داربست دست دوم چه مزایایی دارد؟

داربست‌های سالم، فضای امنی را برای کارگران به‌منظور دسترسی به نقاط سخت و مرتفع ساختمان فراهم می‌کنند. در صورتی که لوله‌های دست دوم، سالم بوده و فرسوده و آسیب‌دیده نباشند، می‌توان به‌عنوان لوله‌های داربست، باز هم در ساختمان‌سازی‌ از آن‌ها استفاده کرد.

بزرگ‌ترین مزیتی که لوله داربست دست دوم دارد، این است که مشتریان با پرداخت پول کم‌تری می‌توانند به خواسته خود برسند. بحث هزینه همیشه جزء مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید اجناس یا ارائه خدمات مورد توجه مشتری قرار دارد و داربست دست دوم از نظر این ویژگی بسیار مناسب است؛ زیرا دقیقا همان کارایی قبلی را با هزینه کم‌تری در اختیار افراد قرار می‌دهد.

از طرفی تهیه مصالح ساختمان‌سازی هزینه بسیار بالایی دارد و مصالح، جزء مواردی هستند که باید همیشه بهترین کیفیت را داشته باشند؛ زیرا انتخاب مصالح بی‌کیفیت می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کند؛ اما داربست تأثیری در کیفیت ساختمان ندارد و چه بهتر که با استفاده از نوع دست دوم آن بتوان تا حدودی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

داربست دست دوم چه تجهیزاتی را شامل می‌شود؟

علاوه بر لوله‌های داربست که جزء اصلی در ساخت سازه‌ها هستند، به قطعات دیگری مانند انواع بست‌ها، لنگرها، مغزی‌ها و موارد دیگر برای اتصال لوله‌های داربست به یکدیگر نیاز است. توجه کنید که این قطعات باید سالم باشند، زیرا بخشی از فشار وارده را تحمل می‌کنند.

لوله داربست دست دوم را از کجا می توان خرید؟

برای خرید لوله داربست دست دوم می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. با توجه به اینکه این نوع از لوله های داربست توسط کارخانه ها عرضه نمی شود، بازار سیاهی برای این محصول بوجود آمده است و عده ای سودجو قیمت های بالایی برای این گونه محصولات ارائه می دهند در چنین بازاری باید به تجار و فروشندگانی که سال ها سابقه فعالیت در این بازار را داشته و قابل اعتماد باشند مراجعه کرد. داربست صنعت از جمله عرضه کنندگان لوله داربست دست دوم است که در ارائه این محصول انصاف را رعایت کرده و مناسب ترین قیمت ها را به مشتریان ارائه می دهد. 

جهت تهیه این محصول و دریافت مشاوره در خصوص انواع و قیمت های آن با مشاوران ما در تماس باشید تا از بروزترین اخبار و قیمت ها خبردار شوید و متضرر نگردید. 

همچنین می توانید با مراجعه حضوری به دفتر ما از نمونه کارها نیز دیدن فرمایید و قبل از خرید محصول و پرداخت وجه محصول مورد نظر خود را کاملا بررسی نمایید.

 

 

لوله داربست

۱ بازديد

لوله‌های داربست به لوله‌های فولادی گفته می‌شود که از آنها در صنعت ساختمان جهت ایجاد یک محیط امن برای کارگران استفاده می‌شود. یکی از اهداف اصلی داربست زدن در نمای ساختمان‌های نیمه‌کاره، ایجاد یک سکوی محکم است که کارگران بتوانند از طریق آن به تمام بخش‌های ساختمان در حال ساخت دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، داربست به عنوان وسیله‌ای برای حمایت از ساختمان عمل کرده و به بخش‌هایی از ساختمان که کارشان تمام شده کمک می‌کند که تا پایان اتمام پروژه، پایدار و ایمن بمانند

لوله داربستی چیست؟

لوله داربست که در بازار به آن لوله داربستی نیز گفته می‌شود؛ یک نوع لوله فولادی درزدار است که برای نصب داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید؛ داربست به ساختار مستحکمی اطلاق می‌شود که از اتصال لوله‌های توخالی ولی کاملا مقاوم ساخته شده و از آن برای دسترسی به بخش‌های مرتفع و دور از دسترس ساختمان استفاده می‌کنند. تفاوت مهمی که بین لوله‌های داربستی و لوله‌های مخصوص انتقال سیالات وجود دارد این است که، گرچه این دو محصول شباهت‌هایی با هم دارند؛ اما لوله داربست برای انتقال سیالات طراحی نشده و هرگز نباید از آن برای چنین مصارفی استفاده کرد.

انواع لوله داربستی

لوله‌های مخصوص ساخت داربست را در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌کنند. لوله‌های سنگین مخصوص اجرای مرحله داربست‌بندی در پروژه‌های بزرگ و مرتفع است و لوله‌های سبک نیز برای ساختمان‌های مسکونی کم ارتفاع و عادی کاربرد دارد. لازم به ذکر است که لوله داربستی را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلف دیگر مانند ابعاد، سایر و اندازه نیز طبقه‌بندی کرد. نکته مهمی که باید در زمان خرید آنلاین لوله داربست به آن توجه کنید این است که هر سایز لوله داربست ، یک سایز پیچ و بست مخصوص به خود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید ساختار مستحکمی بسازید و از جان کارگران ساختمانی مشغول در پروژه خود به شیوه بهتر و کامل‌تری محافظت کنید؛ حتما در زمان خرید لوله، پیچ و بست‌های هم سایز و طراحی شده برای محصول را انتخاب کنید.

انواع لوله داربست بر اساس سایز و ضخامت دیواره

لوله‌های داربستی را می‌توان بر اساس سایز و ضخامت نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. انواع لوله‌های داربستی موجود در بازار بر اساس سایز عبارتند از:

  • سایز ۱۷.۷۵ کیلوگرم
  • سایز ۱۴.۵ کیلوگرم
  • سایز ۱۶ کیلوگرم
  • سایز ۱۸.۲ کیلوگرم
  • سایز ۱۷.۵ کیلوگرم

بر اساس ضخامت دیواره نیز انواع لوله‌های داربستی عبارتند از:

  • ضخامت ۲ میلی‌متر
  • ضخامت ۲.۵ میلی‌متر

مشخصات و فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت لوله داربستی

هر شاخه از این لوله‌ها، بین 3 الی 6 متر طول دارد. قطر داخلی بیشتر لوله‌های داربستی 48 میلی‌متر و ضخامت آنها چیزی در حدود 5 میلی‌متر می‌باشد. این ضخامت استاندارد و یکسان موجب شده که گاهی برخی از افراد به این نوع لوله‌ها، لوله پنج نیز بگویند. یکی از اصلی‌ترین مشخصات فنی لوله‌هایی که قرار است در مناطق مرطوب برای بستن داربست از آنها استفاده شود؛ گالوانیزه شدن محصول قبل از خروج از کارخانه است. این لایه گالوانیزه از خوردگی و فرسایش بدنه فولادی لوله جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که فلز در تماس با رطوبت زیاد به سرعت زنگ نزند. گاهی بسته به شرایط پروژه و محل قرارگیری ساختمان، لازم است که لوله‌های مورد استفاده برای بستن داربست رنگ شوند. رنگ زدن لوله باعث می‌شود که ساختار داربست از فاصله دور نیز قابل رویت باشد. بنابراین اگر ساختمانی که در حال احداث آن هستید دارای شرایط ویژه‌ای است؛ حتما از لوله‌های رنگی برای داربست‌بندی آن استفاده کنید. تمام این فاکتورهایی که ذکر شد؛ از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که روی قیمت لوله داربستی تاثیر می‌گذارند. به همین خاطر، مشخصات محصول اصلی‌ترین معیاری است که بر اساس آن می‌توان قیمت محصولی تخصصی مانند لوله داربست را تعیین کرد.

قیمت لوله داربستی

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد؛ قیمت لوله داربستی تابعی از عوامل مختلف است. ضخامت، قطر و طول لوله‌ها، 3 عامل اصلی هستند که با تغییر آنها، امکان تغییر قیمت لوله داربستی وجود دارد. بنابراین اگر در پروسه خرید لوله داربستی هستید؛ برای برآورد قیمت اول باید نوع محصول مورد نیاز خود را تعیین کنید. تنوع در اندازه و ابعاد این لوله‌ها باعث شده که نتوان قیمت ثابتی برای آنها تعیین کرد. بنابراین فروشندگان معمولا از مشتری سوالاتی در مورد نیازهای پروژه‌شان، ارتفاع ساختمان و… پرسیده و بعد از تشخیص نوع محصول مورد نیاز، قیمت خرید را تعیین می‌کنند. البته که استحکام و کیفیت ورقی که این لوله‌ها با آن تهیه می‌شوند روی قیمت محصول تاثیر مستقیم دارد؛ اما نباید از کنار فاکتورهای ظاهری مهم و تاثیرگذار نیز به سادگی عبور کنیم. به عنوان مثال گالوانیزه بودن یا نبودن لوله‌ها، یک عامل ظاهری است که هم به صورت مستقیم روی ظاهر محصول و هم به صورت غیرمستقیم روی کیفیت و دوام آن تاثیرگذار است. علاوه بر روکش لوله‌ها، رنگ شدن یا نشدن آنها، اجزای تشکیل‌دهنده داربست نظیر کفشک‌ها و بست‌ها و نوع داربستی که قرار است روی پروژه ساختمانی اجرا شود نیز از جمله عواملی هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی قیمت نهایی لوله داربستی و نحوه محاسبه آن تاثیر می‌گذارند.

 

کمپ ترک اعتیاد

۲ بازديد

 

کمپ ترک اعتیاد

همه خانواده هایی که دارای یک فرد مبتلا به اعتیاد هستند، آخرین امیدشان بستری کردن عزیزانشان در کمپ ها می باشد. آن ها با تصور اینکه در کمپ ترک اعتیاد از آنها به خوبی مراقبت می شود، نزدیکان خود را به دست آن ها می سپارند. اما متاسفانه باید عرض کرد که همه کمپ ها توانایی درمان بیماران اعتیاد را نداشته و گاهی آن ها با اعمال رفتار های به دور از شان انسانی، افراد معتاد را در مسیری بدون بازگشت قرار می دهند. این کمپ ها از نوع غیر مجاز کمپ اجباری بوده و زیر نظر هیچ ارگانی فعالیت نمی کنند. از متد های قدیمی مانند زنجیر کردن و کتک زدن برای اصلاح معتادان استفاده کرده و آن ها را مجبور به کار اجباری می کنند.

 

کمپ ترک اعتیاد تجریش با توجه شیوع و گسترده شدن ، درگیری اکثر افراد جامعه با بیماری اعتیاد ، جامعه امروزی  این بلای خانمان سوز، باعث از هم پاشیدگی بسیاری از  خانواده ها می شود. اقدام به استفاده ی روش های درمانی مختلف کرده است که از روش پرهیزمداری ( ترس از خماری نداشته باشید ) می توان  به سهولت ، کمترین عوارض جانبی بیماران اقدام برای ترک کرده به آغوش خانواده خود بازگردند.

روش درمانی ترک اعتیاد ما ترکیبی از روش های مشاوره و روان درمانی ، دوری از هر نو مخدر، روانکاوی و ایجاد انگیزش به زندگی پاک همراه با به کارگیری فعالیت های بدنی که در جهت دفع سریعتر سموم و ایجاد نشاط و شادابی بیمار، موثر است و همچنین مشاوره های خانوادگی جهت آموزش خانواده ها در  ارتباط با فرد درمان یافته و همچنین بازسازی ساختار شخصیت کاذب فرد معتاد از طریق آموزش اصول و مهارت های زندگی فردی و اجتماعی است.

رویکرد اصلی مرکز ترک اعتیاد ما بر مشارکت با افراد بهبود یافته متمرکز است و از آنجا که هیچ فردی جز فرد درمان یافته نمی تواند بهترین انگیزه و راهنمای فرد بیمار باشد، بسیاری از راهنمایی ها توسط افراد درمان شده و موفق جامعه ارائه می شود. این مرکز با داشتن پزشک، روانشناس و مددیار ترک اعتیاد و مددیار خانواده دوره دیده و ارائه خدمات تخصصی به بیماران، بصورت کاملا حرفه ای اقدام به درمان بیماران می نماید.

برنامه درمانی ارائه شده  به روش درمان غیر دارویی و  تحت نظر پزشک، روانشناس و مددیار اعتیاد و خانواده انجام می گیرد. در این روش با درنظر گرفتن تمامی جنبه های بیماری اعتیاد ( جسمی، روانی و روحی) در دوره ای 20 الی 30 روزه (قابل تمدید به دوره های بیشتر)، بر روی بیمار درمان صورت می گیرد.

با در نظر گرفتن اینکه جنبه جسمی این بیماری کوتاه مدت بوده و پس از گذشت دوره ای کوتاه قابل درمان است، بیشترین کار درمانی بر روی جنبه های روانی و روحی بیمار متمرکز می باشد. با برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره های فردی و گروهی در کنار بازتوانی جسمی بیمار در طی دوره بستری، فرد بهبودیافته پس از ترخیص، آماده زندگی بدون مصرف مواد مخدر در کنار خانواده و جامعه می شود و با آموزش های صورت گرفته آگاهی فرد در زمینه چگونه پاک ماندن و سالم زندگی کردن افزایش می یابد و در نتیجه درمان ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

با توجه به اینکه محیط درمان نقش بسیار مهم و ویژه ای در درمان دارد، کمپ ترک اعتیاد  تجریش بیداری تلاش نموده با ایجاد فضایی با نشاط و سالم دوره ترک را برای مددجویان آسانتر نماید.

مراحل درمان و ترک اعتیاد :

درمان بیماران و سیر بهبود ایشان عموما با علائم محدودیت از مصرف مواد آغاز می گردد که حدودا این مرحله ۱ هفته بطول می انجامد. در این مرحله فرد از مصرف هر گونه مواد مخدر و یا محرک خودداری میکند و در پایان دوره اول فرد به مرحله بیداری میرسد . در مرحله دوم ، دوره مشاوره ها و جلسات انگیزشی و روان کاوی و روان درمانی جهت آمادگی ورود  فرد بیمار درمان شده به جامعه آغاز می گردد .

تا قبل از ترک مواد مخدر ،مواد محرک یا مخدر به صورت کاذب نیازهای روحی و روانی او را تا آن زمان تامین کرده است و نبود آن خلائی در او به وجود می آورد. مشاور و درمانگر او در طول دوره کناره گیری  با عشق با او رفتار کرده و به او توجه می نماید و تلاش می کند خلا مواد را که تا قبل از درمان همه چیز بیمار بوده را با توجهات و مشاورات مهربانانه و دلسوزانه خود پر نماید.

پس از دوره کناره گیری یا پرهیز اولیه دوستان تازه وارد به بخش آسایشگاه منتقل شده و در فضای گروهی که قبل از ایشان وارد چرخه درمان شده اند قرار میگیرند.

با توجه به اینکه نداشتن ناظم و برنامه و بی انگیزگی عمل کردن در زندگی بیماران اعتیاد یکی از عوامل اصلی عدم توانایی آنان در حفظ ماندگار بهبود محسوب میگردد، در برنامه های مرکز ، ساختار بخشی به صورت روزمره رهجویان را در مسیر بازسازی و مسؤولیت پذیری و تربیت ذهن و بدن قرار مید

 

کاغذ دیواری

۱ بازديد

 

کاغذ دیواری میتواند انتخاب مناسبی برای طراحی دکور فضاهای مسکونی و اداری باشد، هم به دلیل نصب راحت و سریع و بدون ریخت و پاش و هم به دلیل تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح، برای انتخاب کاغذدیواری باید به کاربری اتاق مورد نظر و رنگ و نوع چیدمان مورد استفاده در آن اتاق توجه شود. کاغذ دیواری به نوعی پوشش دیواری از نوعی کاغذ گفته می‌شود که در طرح و رنگ‌های مختلف عرضه شده و قابلیت نصب ساده‌ای دارد. در صورتی که نگهداری درستی از کاغذهای دیواری به عمل بیاورید، ماندگاری بالایی داشته و در طول زمان به راحتی دوام زیادی خواهند داشت. از این روی به لحاظ مقرون به صرفه بودن نیز می‌توان این نوع دیوارپوش را کاملا مناسب دانست.

یکی از بهترین انواع دیوارپوش‌های موجود در بازار فعلی که تنوع بالایی نیز دارد، کاغذ دیواری است. با توجه به قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ، سهولت نصب و نگهداری، به نظر می‌رسد که استفاده از انواع کاغذ دیواری‌های مختلف، بتواند در سبک دکوراسیون داخلی فعلی منازل و حتی محیط‌های کاری و اداری، کاملا مناسب باشد. تنها اهمیت خواهد داشت که چطور بهترین سبک و طرح را انتخاب کرده و از آن به درستی در دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر خود استفاده کنید. در اینجا با ما همراه شوید تا نگاهی به انواع کاغذهای دیواری، کاربرد، سبک و طرح و همین طور رنگ‌های پرفروش بیندازیم.

کاغذ دیواری یکی از زیباترین و بهترین جلوه‌های طراحی دکوراسیون داخلی است و می‌تواند زیبایی خاصی به فضای منزل بدهد. میل انسان به زیبایی، تجمل و آراستگی او را به سمت استفاده از ابزارهای طراحی داخلی سوق داده است. از دیرباز تاکنون انسان‌ها برای زیبایی و زینت منزل خود، دیوارها را آراسته و زیبا می‌کردند و عصر امروز، عصر استفاده از کاغذدیواری به عنوان یک دیوارپوش بی‌نظیر است. در ادامه به به برسی قیمت و خرید کاغذ دیواری و کاربرد های مختلف آن می پردازیم.

کاغذ دیواری چیست؟

چند سال قبل، از گچ به عنوان دیوارپوش استفاده می‌شد ولی امروز افراد ترجیح می‌دهند با کمی هزینه بیشتر، زیبایی و جلوه بی‌نظیری به منزل خود ببخشند. کاغذ دیواری نوعی روکش است که برای پوشاندن سطح دیوارها از آن استفاده می‌شود. در گذشته این دیوارپوش، تنوع چندانی نداشت ولی امروز خوشبختانه انواع و اقسام این محصول در بازار وجود دارد. در صورتی که در مورد رنگ و قیمت کاغذدیواری سوال کنید با انبوهی از رنگ و قیمت مواجه خواهید شد.

این نوع از دیوارپوش پس از تهیه با چسب مخصوصی روی دیوار نصب می‌شود. نصب آن یک کار کاملاً تخصصی است؛ چون اگر درست نصب نشود و بین کاغذ دیواری و دیوار هوا بیفتد، ظاهر ناخوشایندی به خود می‌گیرد. از این رو بهترین کار این است که برای نصب کاغذ دیواری از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. افراد متخصص پیش از چسباندن این روکش، ابتدا دیوار را آماده می‌کنند تا کاغذدیواری پس از نصب به بهترین شکل خودش را نشان دهد.

کاربردهای مختلف کاغذ دیواری

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، برای بهره برداری صحیح از کاغذ دیواری، لازم است که کاربردهای مختلف آن‌ها را به خوبی شناسایی کرده و به همان تناسب از نوع و طرح و سبک درست یک کاغذ دیواری برای محل مناسب، استفاده کنید. به طور مثال کاغذ دیواری‌های مناسب اتاق خواب بزرگسال، با طرح‌هایی که باید برای اتاق کودکان مورد استفاده قرار دهید؛ متفاوت هستند. همین طور قطعا طرح کاغذدیواری که برای دیوار پشت تلویزیون نیاز خواهید داشت، متفاوت از چیزی خواهد بود که برای دیگر دیوارهای محوطه سالن پذیرایی یا هال منزل مناسب خواهند بود.

با این حساب اهمیت زیادی دارد که برای انتخاب طرح و سبک کاغذ دیواری، حتما پیش از هر چیزی به محوطه مورد نظر خود و حتی دکوراسیون فعلی آن، توجه داشته باشید. به این ترتیب انتخاب برای شما ساده‌تر بوده و هوشمندانه‌تر بهترین گزینه را برای دیوارپوش کردن دیوار مد نظر خود، خریداری خواهید کرد.

در گذشته مدل‌ها و طرح‌هایی که برای تولید و عرضه کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‌گرفت، بسیار محدود بود و به همین خاطر هم مردم چندان علاقه‌ای به چسباندن این نوع دیوارپوش روی دیوارهای منازل خود نداشتند اما امروز تا دلتان بخواهد طرح و نقش برای کاغذدیواری وجود دارد و به همین خاطر می‌توان بسته به رنگ، طرح و نقش و جنس روکش، کاربردهای مختلفی برای آن در نظر گرفت. در ادامه به چند مورد از انواع کاغذ دیواری اشاره شده است:

  • کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب (آرام‌بخش، امن و خواب‌آور)
  • کاغذدیواری برای اتاق کودکان (دارای طرح و نقش‌های زیبای کودکانه)
  • کاغذ دیواری مخصوص پذیرایی (دارای طرح و نقش جذاب و عالی)
  • کاغذدیواری مخصوص فروشگاه‌ها
  • کاغذ دیواری مناسب دیوار پشت تلویزیون
  • کاغذدیواری مخصوص شرکت‌ها، دفاتر مرکزی و فضاهای اداری
  • کاغذ دیواری برای سقف

برای خرید کاغذ دیواری اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آن کاغذ را کجا می‌خواهید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید این کاغذ را در اتاق کودک خود استفاده کنید، باید مواظب باشید که کاغذی که می‎خرید مواد شیمیایی و آلاینده نداشته باشد. از طرفی باید کاغذی بخرید که قابلیت شستشو داشته باشد تا اگر کودک احیاناً آن را کثیف کرد بتوانید راحت آن را تمیز کنید.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

از جمله مزایای به کار بردن کاغذ دیواری، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قیمت مناسب:به طور معمول قیمت خرید کاغذ دیواری و نصب آن، مقرون به صرفه‌تر از رنگ کردن دیوارها (البته با لحاظ رنگ باکیفیت)، خواهد بود.
  • نصب راحت:حتما می‌دانید که فرایند رنگ کردن دیوارها چقدر زمان‌بر بوده و با چالش‌های خود همراه است. در مورد نصب کاغذ دیواری، کاملا با یک شرایط متفاوت روبرو هستیم و به راحتی و خیلی سریع، فرایند نصب پیش می‌رود.
  • تنوع طرح و رنگ:همان طور که در بالا نیز مشاهده کردید، تنوع طرح و رنگ در انواع کاغذدیواری بسیار قابل توجه بوده و برای انتخاب طرح مورد نظر خود، گزینه‌های بی‌شماری خواهید داشت.
  • طول عمر:در صورت خرید کاغذ دیواری باکیفیت، طول عمر بالایی از آن را تجربه خواهید کرد و می‌توانید سال‌های سال، از این نوع دیوارپوش در محیط مورد نظر خود، بهره مند شوید.
  • نگهداری ساده:شرایط نگهداری از کاغذ دیواری بسیار ساده بوده و در صورت آلوده شدن نیز تمیزکاری آن به سادگی صورت می‌گیرد.

معایب استفاده از کاغذ دیواری

اما اندک معایب استفاده از کاغذ دیواری، به شرح زیر هستند:

  • تردید درباره طول عمر:یکی از مشکلاتی که در خصوص کاغذهای دیواری مطرح می‌شود، تردید مشتریان درباره طول عمر این دیوارپوش‌ها است. اما در صورتی که از مدل‌های با کاغذ باکیفیت و دارای پوشش وینیل استفاده کنید، این ایراد به کلی برطرف شده و کاغذ دیواری، دوام عالی و طول عمر زیاد خواهد داشت.
  • چالش‌های دکوراسیون:قطعا زمانی که دیوارهای منزل را رنگ می‌کنید، با داشتن یک پس زمینه خنثی، هر نوع دکوراسیون برای شما بدون چالش همراه خواهد بود. در خصوص کاغذ دیواری این موضوع تا حدودی متفاوت بوده و اگر قرار باشد که از کاغذهای دارای طرح و رنگ خاص استفاده کنید، حتما باید برای دکوراسیون داخلی، تناسب و ست بودن را در نظر بگیرید.

 

پوستر دیواری

۱ بازديد

دکوراسیون داخلی ساختمان شما زمانی به یک طراحی ناب و ایده‌آل مبدل می گردد که از بهترین وسایل و پترن های ممکن برای ایجاد یک سبک زیبا و دلنشین استفاده کنید. خرید پوستر دیواری ، کاغذ دیواری ، کفپوش و دیوارپوش نیز همانند سایر وسایل ساختمان از جمله مبلمان، میز و صندلی، تخت خواب و غیره حائز اهمیت هستند. در این میان پوستر دیواری و برخی از انواع دیوارپوش ها به عنوان مدرن ترین وسایل مربوط به طراحی داخلی شناخته می شوند.

صنعت پوسترسازی به موازات صنعت دکوراسیون داخلی پیشرفت نموده و توسعه یافته است بگونه ای که امروزه شاهد ارائه هزاران پترن متفاوت در حوزه دکوراسیون داخلی و فروش پوستر دیواری هستیم. با توجه به تنوع بسیار زیادی که در این زمینه وجود دارد پیشنهاد می دهیم پیش از انتخاب و خرید پوستر دیواری، مطالعه این مقاله را تحت عنوان معرفی انواع پوستر دیواری از دست ندهید.

دسته بندی انواع پوستر دیواری

در حوزه دکوراسیون داخلی و برای مشخص نمودن انواع پترن هایی که در قالب پوستر دیواری، طراحی، تولید و به فروش می رسند دسته بندی های مشخص و متفاوتی وجود دارد که کمک می‌کنند تا کاربران و خریداران بتوانند راحت تر پترن های مورد نظر خود را پیدا کنند. در این خصوص با انواع دسته بندی پوستر دیواری به شرح ذیل روبرو هستیم:

  • پوستر دیواری طبیعت
  • پوستر دیواری گل
  • پوستر دیواری سه بعدی
  • پوستر دیواری چهره
  • پوستر دیواری نستعلیق
  • پوستر دیواری اسپرت
  • پوستر دیواری کودک
  • پوستر دیواری نقاشی
  • پوستر دیواری لاکچری
  • پوستر دیواری مدرن
  • پوستر دیواری کلاسیک
  • پوستر دیواری پشت تلویزیون
  • پوستر دیواری پتینه
  • پوستر دیواری کودک

پوستر دیواری طبیعت و کاربرد آن

به جرات می توان پوستر طبیعت را یکی از محبوب ترین انواع دسته بندی های موجود در صنعت پوستر سازی قلمداد کرد. این دسته از انواع پوستر دیواری به ارائه پترن های خاصی از طبیعت می پردازد. پوستر طبیعت که به عنوان پوستر دیواری منظره نیز شناخته می شود تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت جنگل ها، سواحل، دریاها، آسمان، فصول مختلف، درختان، گلها، گیاهان و سبزه زار ها را به نمایش می گذارد.

فضای پذیرایی ساختمان مسکونی، لابی ساختمان های تجاری و سالن انتظار در ساختمان های اداری بهترین مکان ممکن برای نصب پوستر دیواری منظره می باشند

پوستر دیواری گل و کاربرد آن

برخی از انواع پوستر دیواری، طرح‌ها و تصاویر زیبایی از یک گل یا دسته ای از گل های طبیعی و فانتزی را به نمایش می‌گذارند. این پترن ها طراوت و لطافت خاصی داشته و میتوانند طراوت موجود در فضای ساختمان شما را هم به شدت افزایش دهند.

پوستر گل با هدف تکمیل دکوراسیون داخلی در ساختمان های مسکونی و تجاری طراحی و تولید می شود. در این میان فضای پذیرایی ساختمان های مسکونی و همچنین اتاق خواب زن و شوهرها و اتاق خواب دختران جوان فضای مناسبی برای نصب پوستر دیواری گل را در اختیار دارند.

پوستر دیواری سه بعدی و کاربرد آن

پوستر دیواری سه بعدی جذابیت بسیار بالایی داشته و می تواند به ساده ترین شکل ممکن یک طراحی خلاقانه و بی‌بدیل را در فضای دکوراسیون ساختمان شما ایجاد نماید. پترن های سه بعدی حاصل خلاقیت بسیار زیاد برخی از هنرمندان است و در عین حال که سطح کاملاً صاف و مسطحی دارند به صورت برجسته و دارای عمق به نظر می رسند.

در انواع مختلفی از ساختمان ها و سبک های اجرا شده می توان مبادرت به استفاده از پوستر دیواری سه بعدی نمود مشروط بر اینکه فضای موجود محدود نباشد و بتواند جلوه اصلی پترن مورد نظر و سه بعدی بودن آن را به نمایش بگذارد.

پوستر دیواری چهره و کاربرد آن

این نوع پوستر دیواری یک سبک کاملاً مدرن و جذاب دارد و بیشتر مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد. پوستر دیواری چهره ممکن است چهره برخی از افراد مشهور و محبوب را به نمایش بگذارد یا حاصل سفارش و طراحی چهره خریدار در قالب پوستر دیواری باشد.

همچنین برخی از انواع پوستر دیواری چهره صورت های نامفهوم و خاص را به نمایش می‌گذارند و برخی دیگر نیز ارائه کننده تصاویر مفهوم گرایانه بوده و می خواهند در قالب یک تصویر خاص مفهوم ویژه ای را به مخاطب انتقال دهند.

از این پترن ها برای طراحی ساختمان های هنری استفاده می شود، اما استفاده از آن در سالن های آرایشی، اتاق خواب ها و به خصوص اتاق خواب زن و شوهرهای جوان متداول تر است. البته تعداد محدودی از آنها نیز بنا بر سلیقه مشتری در فضای پذیرایی نصب می گردد.

 

اولین مطالب آزمایشی من

۱ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۱ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.